Juraj Čarný – Strategies of Success/Stratégie úspechu

20 €

Slovenské umenie v zbierkach zahraničných múzeí
Roman Ondak, Maria Bartuszová, Alex Mlynárčik, Stano Filko, Ilona Németh, Ján Mančuška, Tomáš Rafa, Július Koller.
Prečo ich tvorba zaujala zahraničných kurátorov do takej miery, že ich diela zakúpili do zbierok najvýznamnejších svetových múzeí?

Ako sa stať slávnym umelcom a vystavovať vo svetových galériách a múzeách? Túto otázku si možno položí každý, kto sa venuje výtvarnému alebo vizuálnemu umeniu. Ak ste z malej krajiny, akou je Slovensko, je oveľa ťažšie presadiť sa v medzinárodnej konkurencii. No nie je to nemožné. Kniha Strategies of Success/Stratégie úspechu je obrazovou publikáciou, ktorá mapuje kariéry ôsmych slovenských umelcov nastupujúcich na výtvarnú scénu od 60. rokov 20. storočia do súčasnosti, ktorým sa to podarilo. Popisuje ich prítomnosť na významných medzinárodných výstavách, bienále, veľtrhoch umenia, v odborných periodikách, ako aj spoluprácu s komerčnými galériami a kurátormi. Kniha slovenského kurátora a galeristu Juraja Čarného popisuje procesy a stratégie, ktorými umelci zaujali pozornosť zahraničných múzeí natoľko, že ich umelecké diela zakúpili do svojich zbierok. Povedomie o úspechoch slovenských autorov v zahranicˇí je stále nízke. Kniha Strategies of Success/Stratégie úspechu môže pomôcť mladým umelcom, ale aj ľuďom, ktorých umenie zaujíma, zorientovať sa na medzinárodnej umeleckej scéne a pochopiť, aké cesty vedú k medzinárodnému úspechu.

Počet strán: 152
ISBN: 9788075613523