Videoreport z výstavy Fake It Till You Make It

Považská galéria umenia v Žiline priniesla prvú samostatnú výstavu výraznej postavy slovenskej scény Marka Kvetana (1976), ktorý sa etabloval aj v širšom stredoeurópskom kontexte. Vo svojej intermediálnej tvorbe autor programovo uprednostňuje analytické východiská a kritické postoje pri reflektovaní súčasnosti, pričom sa venuje formátovaniu hybridných objektov a inštalácií.

Výstava predstavila najmä aktuálnu sériu jeho prác, v ktorej sa zameriava na modelovanie osobitých 3D realizácií, ironických objektov a vizuálne nasýtených prostredí využívajúcich súčasné technológie v sochárskom procese (digitalizácia, počítačové modelovanie, CT skeny, 3D tlač a pod.). Medzi kľúčové diela patrili šesť odlišných „kameňov“ na špecifických stoličkách (Cornerstone), tri zväčšené kostrové modely autorovej ruky na antikizujúcich podstavcoch (Dotyk stvoriteľa), barokizované mutantné vázy (Nádoby dočasnosti) či kruhová inštalácia sadrových nádob (Data Storage 20.21), ktorých obsah autor skonzumoval počas covidového lockdownu.

Nosné série doplnili aj komornejšie práce zo staršieho obdobia: neónový svetelný objekt (Archa, 2014), boxovací mech (Po práci, 2019) alebo cyklus uhlíkových kresieb (Nepokojná myseľ, 2021).

Marek Kvetan tak aj prostredníctvom tejto výstavy potvrdil svoju schopnosť formátovať súčasný vizuálny jazyk a zúročiť skúsenosti posledného desaťročia.
V krátkom videu, ku ktorému sa teraz vraciame, vám autor a kurátor predstavia hlavné témy, východiská a súvislosti tejto výstavy.